7 שגרירים חדשים בישראל הגישו לנשיא את כתב האמנה

איתי גדסי No Comments on 7 שגרירים חדשים בישראל הגישו לנשיא את כתב האמנה

נשיא המדינה קיבל היום את כתבי ההאמנה של השגרירים החדשים של חוף השנהב, פרו, קפריסין, בריטניה, צרפת, אירלנד וברזיל

שגריר בריטניה, סיימון כריסטופר וולטרס מוסר את כתב ההאמנה לנשיא צילום: שלומי אמסלם
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

נשיא המדינה יצחק הרצוג, קיבל היום, יום שלישי, ד' בתשרי, 19 בספטמבר, את כתבי ההאמנה של שגרירי חוף השנהב, פרו, קפריסין, בריטניה, צרפת, אירלנד וברזיל החדשים בישראל, בסדרת טקסים רשמיים בבית הנשיא.

עם הגעת השגרירים נוגן המנון מדינתם על ידי תזמורת צה"ל ולאחר מכן סקרו השגרירים את משמר הכבוד הצה"לי ברחבת הטקס. לאחר הגשת כתבי האמנה לנשיא, הנשיא קיים פגישה עם כל שגריר, ולאחר מכן חתם כל אחד מהשגרירים בספר האורחים של בית הנשיא. כל טקס תם בניגון "התקווה".

ראשון להגיש את כתב ההאמנה שלו לנשיא הבוקר היה שגריר הרפובליקה של חוף השנהב הנכנס, פני קואקו. במהלך שיחתם אמר הנשיא: ״היחסים בין המדינות שלנו מצויינים ובנינו שיתוף פעולה היסטורי שנובע מאהבת התנ״ך, אהבת האדם והחתירה לשלום. אני מקווה שיחד נוכל לשדרג את היחסים בין המדינות שלנו״. כמו כן, השגריר הזמין את נשיא המדינה בשם נשיאו לבקר במדינתו.

שגריר הרפובליקה של חוף השנהב, פני קואקו

שלומי אמסלם

שני להעניק את כתב ההאמנה שלו היה שגריר רפובליקת פרו, מנואל קאצ'ו סוסה ולסקז. הנשיא קיבל את פניו ואמר: ״שלושת הבנים שלי נהנו לטייל בארצך. הייתה לי שיחה נפלאה עם הנשיאה שלך בשבוע שעבר, ואני מאחל לך הצלחה רבה בתפקידך״.

שגריר רפובליקת פרו, מנואל קאצ׳ו סוסה ולסקז

שלומי אמסלם

בהמשך קיבל נשיא המדינה את כתב ההאמנה של שגריר קפריסין החדש, קורנליוס קורנליו. הנשיא שוחח עם השגריר על המאמצים המתמשכים להרחבת שיתוף הפעולה בתחום האנרגיה, וכן שלח דרישת שלום חמה לידידו נשיא קפריסין. עוד ציין, כי היחסים האסטרטגיים בין ישראל לקפריסין מהווים דוגמה לאזור.

שגריר קפריסין, קורנליוס קורנליו

שלומי אמסלם

אחריו, שגריר בריטניה הנכנס, סיימון כריסטופר וולטרס העניק את כתב האמנתו לנשיא המדינה. הנשיא ציין בפניו: ״לבריטניה יש מעמד חשוב במזרח התיכון. ישנם תחומים רבים שממשלותינו נדרשות לדון בהם, כשבראשם הגרעין האיראני. השגריר הדגיש: "איראן היא לא רק איום על המזרח התיכון, היא איום על העולם כולו. עמדתה של ממשלת בריטניה לגבי איראן נחרצת מאוד".

שגריר בריטניה, סיימון כריסטופר וולטרס מוסר את כתב ההאמנה לנשיא

שלומי אמסלם

לאחר מכן, העניק שגריר צרפת פרדריק ז'ורנס, את כתב ההאמנה שלו לידי נשיא המדינה. הנשיא הדגיש בדבריו: ״האתגרים שניצבים בפני מדינתנו, ביניהם פעילות חיזבאללה בלבנון וסרבנות איראן לשיתוף פעולה עם פקחי סבא״א חייבים לעמוד כהתראה חמורה בעיני הנהגתכם״. עוד הוסיף הנשיא: ״היה לי לעונג לקבל ברכת שנה טובה מנשיאך, נשיא צרפת – אנא מסור לו את תודתי הכנה. יש בין המדינות והעמים שלנו קשר עמוק והיסטורי, סבא רבא שלי ז״ל, היה הרב הראשי של פריז. שגריר צרפת ציין: ״היחסים הדיפלומטיים והאסטרטגיים בין מדינותינו הם יוצאי דופן – מדובר בידידות אינטלקטואלית עמוקה״.

שגריר צרפת, פרדריק ז׳ורנס

שלומי אמסלם

אחריו הגיעה שגרירת אירלנד הנכנסת, סוניה מק'גינס למסור לידי נשיא המדינה את כתב ההאמנתה. הנשיא בירך את השגרירה ואמר: ״התרבות האירית זוכה לכבוד עמוק בישראל, ובידייך האפשרות לקדם את היחסים בין עמינו. בהצלחה רבה!״

ולבסוף, שגריר ברזיל, פרדריקו סלמואו דוקו אסטרדה מאיר, הגיש לנשיא המדינה את כתב ההאמנה שלו. נשיא המדינה ציין בדבריו: ״ברזיל היא מדינה פופולרית ואהובה בקרב הציבור הישראלי. נשמח לארח את הנהגתכם בישראל ולסייע בקידום קשרי המסחר והדיפלומטיה בין מדינותינו.״

שגריר ברזיל, פרדריקו סלמואו דוקו אסטרדה מאיר

שלומי אמסלם



0 תגובות